اخبار و مقالات

پیش بینی تولید بیش از 2 میلیون تن برنج در کشور
تاریخ انتشار : 1395/5/31 ساعت 09:09:37
پیش بینی تولید بیش از 2 میلیون تن برنج  در کشور


















پیش بینی تولید بیش از 2 میلیون تن برنج در کشور
تاریخ: 1395/04/25
شماره: 7092
بازدید: 32
دبیر انجمن برنج کشور گفت: با توجه به وضعیت مساعد هوا و بارندگی های مستمر تولید برنج در سال جاری به دو میلیون و 400 هزار تن خواهد رسید.
 
جمیل علی زاده شایق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت تولید اظهار داشت: با توجه به آب و هوای مساعد و بارش های مستمر وضعیت تولید بسیار مساعد است و خوشبختانه بارندگی های شدید چند روز قبل خسارت جدی به مزارع وارد نکرده به طوریکه در صورت مساعدت هوا مجددا محصول احیا خواهد شد.

وی با اشاره به میزان تولید گفت: وزارت جهاد کشاورزی تولید بیش از 2 میلیون و 400 هزار تن را پیش بینی نموده که انجمن برنج کشور نیز این میزان تولید را تایید می کند.

علیزاده ادامه داد: برداشت برنج از اواسط هفته آینده در مازندران و با دو هفته تاخیر در گیلان آغاز خواهد شد، گرچه برداشت مکانیزه یک هفته قبل آغاز شده است.

دبیر انجمن برنج کشور با اشاره به مزیت های برداشت مکانیزه بیان کرد: برداشت مکانیزه موجب کاهش ریزش برنج،افزایش عملکرد و تولید و در نهایت کاهش ضایعات می شود اما باید گفت که برداشت مکانیزه تنها مستلزم کشت مکانیزه است.

وی با اشاره به میزان واردات گفت: با توجه به تولید مناسب برنج در سال جاری حداکثر 800 هزار تن نیاز کشور را باید از طریق واردات جبران کنیم.

علی زاده در ادامه یادآور شد: با خودکفایی برنج به سبب آنکه آب فراوانی نیاز دارد موافق نیستیم و بهتر است این آب برای زراعت محصولات دیگر استفاده شود چرا که با افزایش سطح زیر کشت اقلام پرمحصول و تغییر ذائقه مردم می توانیم به مرز خود کفایی برسیم.
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان